مهرداد ایرانمهر (گردآوری)
سرآمد کنون قصهٔ یزدگرد
به ماه سپندارمذ روز ارد
ز هجرت شده پنج هشتادبار
به نام جهانداور کردگار
در قدیم، ماههای ایرانی نام داشتند و روز بیست و پنجم هر ماه، روز ارد یکی از ایزدان ایران باستان بود. بدینگونه مصرع "به ماه سپندارمذ روز ارد" یعنی بیست و پنجم اسفندماه (سال ۳۸۸ قمری).
اما روز ۲۵ اردیبهشت، نه هنگام پایان شاهنامه است و نه روز تولد فردوسی، اگرچه گرامی میداریم این روز را چون روز فردوسی و غنیمتی است. (نقل از دکتر کویر)
سنگنگارههای باستانی کمرمقبولا
طرقبه (مشهد)
به صفحه تلگرام ما بپیوندید، تاربرگ تاریخ روایی ایران:
برابری-قسمت پانزدهم
کارشناسان:
مهرداد ایرانمهر و محمد محبی
بخش پانزدهم:
-تا اینجا، هنوز هم در حال تبیین مبانی بحث هستیم.
-در این بخش، نقد اندیشمند اسلامی معاصر عبدالکریم سروش را مطرح خواهیم کرد.
-سروش از دو جنبه، یکی از جنبه منطق و دیگری از جنبه پیامدها، این نظریه را مورد مناقشه قرار میدهد.
-موضوع بقای اصلح در بحث انتخاب طبیعی، وجه اخلاقی ندارد. بلکه به معنی ماندنیتر و سازگارتر است.
-سیدقطب برین باور است که، هدف قرآن شناساندن وحدت کلی جوهر انسانها بوده است، نه شناسایی آدم و حوا به عنوان پدر و مادر انسانها...
نسخۀ صوتی:
https://s28.picofile.com/file/8463307526/Barabari_15.mp3.html
پیوند اصلی:
https://irane-ayandeh.blogsky.com/Roqdad
به صفحه تلگرام ما بپیوندید، تاربرگ تاریخ روایی ایران:
ری، هزارهٔ چهارم
گنجینه ایران باستان
به صفحه تلگرام ما بپیوندید، تاربرگ تاریخ روایی ایران: